نماز جمعه در سوزمه قلعه...



طبق بیان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کریمی نماز جمعه شیعیا ن در سوزمه قلعه در جمعه ی هر هفته برگزار است.

حجج اسلام حسین فدایی وابراهیم کریمی امامت نماز جمعه را به عهده دارند.
در ادامه می خوانید...



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
:: ادامه مطلب
نویسنده : حقیقت
تاریخ :
اتفاق نادر،نمایندگان ۵ کشور در مسابقات تهران افغانی الاصل بودند...!
نمایندگان ۵ کشور در مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران افغانی الاصل بودند

 سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شب گذشته با معرفی افراد برتر در رشته های قرائت و حفظ  پس از یک هفته پایان یافت.



:: موضوعات مرتبط: دینی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : حقیقت
تاریخ :
تبریک عید مبعث از طرف شورای خودگردان رفسنجان

   رسول گرامی اسلام:  انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق.

من معبوث شدم كه اخلاق را تكميل كنم كه در آن روح مكرمت هست، يعني اخلاق بزرگواري.

بعثت حضرت محمد (ص)، تفسیر چگونه زیستن برای انسان است.
عید مبعث برهمه ی مسلمین جهان مبارک باد.

شورای اسلامی خودگردان رفسنجان - امور فرهنگی



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : حقیقت
تاریخ :
خاطرات تبلیغ وطن(قسمت دوم)- ابراهیم محمدی

قسمت دوم

بعدازاین که هواپیمادرفرودگاه مزارشریف به زمین نشست همه مسافرین پیاده شدند بعدازبازرسی مختصری همه ازفرودگاه خارج شدند به محض که ازفرودگاه خارج شدیم جلوی درب خروجی ماشین های مسافربری ایستاده بودندومنتظرمسافران هوائی بودند وقتی ماکنارآنهارسیدیم همه دوان دوان آمدند وازمسافران سؤال میکردند که شماهاکجامیروید؟

در ادامه می خوانید...



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : حقیقت
تاریخ :
فقه استدلالی- معانی نجس(محمدموسی زکی)


قسمت ششم

 

معانی نجس

بود: رسيديم به دليل دوم که آيه 28 سوره توبه                 

 «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ‏ نَجَسٌ‏ فَلا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرام‏»

  مرحوم آقاي خويي مي فرمايد :

 

  نجس دومعنی دارد:

1. به معناي اشتقاقي يعني به جاي اسم فاعل بكار مي رود، «انما المشركون نجس» يعني مشركان دارنده و متلبس به نجاستند. اين اطلاق يا تحت عنوان اسم فاعل مي آيد يا صفت مشبهه. اگر چنانچه اطلاق به اين نحو باشد،  حمل به اعيان مي شود و متنجس را شامل مي شود. حمل به اعيان يعني يك شیئي است كه  نجاست به او رسيده و او حامل نجاست است كه اين يعني متنجس. آيه قرآن كه مي فرمايد: «لا يقربوا» پس ازآن كه منظور از اطلاق، معناي اشتقاقي بود، شامل متنجس مي شود. درنتیجه جايز نيست ورود و دخول متنجس در مسجد چه مشركان باشد و چه متنجس های ديگر و عموميت ثابت  و مطلب كامل می گردد.

در ادامه می خوانید...

 



:: موضوعات مرتبط: دینی , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : حقیقت
تاریخ :